تمرکز شرکتهای موبایلی روی بازارهای نوظهور
موبنا- با رشد عمومی که هماکنون در بازارهای
نوظهور و در حال توسعه شاهد هستیم، تمرکز اصلی در آینده نیز بصورت کلی روی
بازارهایی نظیر آسیا و برزیل خواهد بود.
به
گزارش اخبار خارجی موبنا، با توجه به اینکه بازارهای بالغ نظیر ایالات
متحده و اروپا هماکنون به مرحله اشباع رسیده و رقابت در آنها تشدید شده،
رشد این بازارها سرعت کمتری در مقایسه با بازارهای نوظهور و در حال توسعه
خواهد داشت.
عرضه جهانی گوشیهای هوشمند در سال 2014، با افزایش 30
درصدی روبرو بوده که موجب شده نسبت به سال 2013 که یک میلیارد گوشی به فروش
رسد، اکنون آمار 3/1 میلیارد دستگاه را برای این سال در اختیار داشته
باشیم. بازارهای در حال توسعه نظیر چین و مالزی عامل اصلی رشد این صنعت در
سال گذشته بودهاند و انتظار میرود در سال 2015 نیز همین بازارها همچنان
به هدایت بازار جهانی ادامه دهند.
البته مایکروسافت هنوز در تسخیر این
بازارها ناتوان بوده اما انتظار میرود که در آینده در این بازارها
مایکروسافت هم بتواند سهم خوبی را از آن خود کند.
منبع : موبنا(www.mobna.com)