یوتیوب کاربران میانسال را هدف گرفته است
دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳ ق.ظ
موبنا- آمارها نشان داده بیشتر مخاطبان سرویس یوتیوب را کاربران میانسال تشکیل میدهند.
به
گزارش اخبار خارجی موبنا، بر اساس گزارش Nielsen، تقریبا بیش از نیمی از
کاربران آمریکایی در رده سنی 18 تا 34 سال، در بازه زمانی دسامبر 2013 تا
فوریه 2014 (حدود 3 ماه) از یوتیوب استفاده کردهاند. بر اساس گزارشها،
این شبکه رتبه اول را در زمینه پخش محتوای دیجیتالی دارد و به این ترتیب در
رتبهای بالاتر از هرگونه شبکه دیجیتالی یا تلویزیونی همانند فیسبوک یا
شبکه تلویزیونی ESPN قرار میگیرد.
یوتیوب سومین وبگاه پرطرفدار
دنیا پس از گوگل و فیسبوک و پیش از یاهو! و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که
در نوار ابزار این وبگاه دیده میشود. یوتیوب معروفترین وبگاه بارگذاری و
تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پیپل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد.
چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیتهای وبگاه فلیکر، تصمیم به
ایجاد یوتیوب گرفتند.
این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا و با
استفاده از آدوبی فلش ویدئو و اچتیامال۵ برای نمایش انواع ویدئوها مانند
کلیپهای فیلم، کلیپهای تلویزیون و کلیپهای موسیقی و هم چنین فیلمهای
وبلاگها و فیلمهای اوریجینال ایجاد شدهاست. این شرکت به کاربرانش این
امکان را میدهد که ویدئوها را بر روی صفحات وب، وبنوشتها و شبکههای
اجتماعی منتشر کنند. این وبگاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سهبعدی و
آناگلیف را دارد و با فرمتهای مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد.
ویدئوهای این شرکت را میتوان در پلیاستیشن ۳، وی، و ایکسباکس لایو نیز
تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وبگاه به صورت یک نرمافزار بر روی پلت
فرم اندروید نیز در دسترس است.
منبع : موبنا(www.mobna.com)
منبع : موبنا(www.mobna.com)
۹۳/۱۱/۲۷