اخبار موبایل ایران و جهان

اخبار IT


موبنا - زمانه دیگر عوض شده مثل سابق نیست که سارقان بعد از شناسایی مورد هدف شبانه وارد عمل شوند و با سیم و سیم‌چین و شاه‌کلید و ابزارهایی از این قبیل به پشت درهای بسته راه پیدا کنند و اموال مردم را بدزدند.

دیگر مثل سابق نیست که دزدان با ترس و لرز و با فکر کسی واردشدن و یا بیدار شدن کسی دزدی خود را از دست بدهند هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و رشد تمامی عرصه‌ها در دنیای آی تی، دزدان را نیز حرفه‌ای  تر کرده به طوری که  هم اکنون با خیالی راحت و به دور از ترس و اظطراب و بدون ابزاری همانند انبردست و سیم‌چین و ابزارهایی از این قبیل و تنها با داشتن یک کامپیوتر و خط اینترنت می‌توانند به سرقت میلیاردی بپردازند. دزدان سیاه پوش قدیم هم اکنون به دزدان اینترنتی و یا سارقان الکترونیکی معروف شده‌اند چرا که تنها با مشتی عدد در دنیای مجازی می‌توانند به خالی‌کردن حساب‌های افراد بپردازند.
آغاز ماجرا
ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که فرد با چک کردن حساب شخصی و پی بردن به حساب خالی و با مراجعه به بانک تازه متوجه می‌شود که طعمه سارقان الکترونیکی شده است.
مهمترین کار یک سارق الکترونیکی و اینترنتی دزدیدن هویت افراد است؛ درواقع تا هویت افراد را نداشته باشند نمی‌توانند کاری بکنند. هویت مردم در دنیای مجازی و اینترنت معمولا با شماره‌ها مشخص می‌شود شماره‌ای که  برای  رایانه متصل به شبکه اینترنت شناخته شده، شماره ۱۶ رقمی کارت الکترونیک بانکمان، شماره سه یا چهارقمی رو یا پشت کارتمان که به 2CCV معروف است، رمز اصلی و رمز دوم که رمز دوم را برای خرید‌های الکترونیک استفاده می‌کنیم.
سارقان اینترنتی معمولا این اطلاعات مربوط به هویت ما را می‌خواهند و بعد دست به کار می‌شوند و به اصطلاح ما را "هک" می‌کنند. بعد اطلاعات هویتی ما را به عنوان هویت خود جا می‌زنند و کارشان را  شروع می‌کنند.
در واقع دزدی اینترنتی از دو روش Phishing که همان روشی تهاجمی و حملات Pharming که همان تله و اغفال اینترنتی بوده استفاده می‌شود.
در روش فیشینگ سارقان به دنبال اطلاعات شخصی و کلی از افراد هستند به طوری که در دنیای مجازی، ای‌میل‌هایی را طراحی می‌کنند و برای کاربران می‌فرستند. در واقع این ایمیل‌ها طوری طراحی شده که با نخستین کلیک فعال می‌شود  و شروع به جست‌وجوی اطلاعات هویتی کاربران می‌کند  و بعد  از شناسایی آن‌ها را به سارقان تقدیم می‌کند.
سارق به شماره‌هایی دست پیدا می‌کند که رایانه افراد با آن در اینترنت شناخته می‌شود به طوریکه با این شماره‌ها  حالا دزد اینترنتی یک هویت دارد که مال خودش نیست بنابراین می‌تواند با آن به سراغ قربانی بعدی برود.
با این اوصاف به تمامی دارندگان کارت‌های بانکی و حساب‌های بانکی توصیه می‌شود از هرگونه یادداشت برداری از شماره حساب،‌کارت ملی و غیره به خصوص در فضای مجازی و نگهداری آن در ایمیل شخصی خودداری کنند چرا گه ممکن است طعمه بعدی دزدان اینترنتی شما باشید.
دزدی از نوع کارت بانکی
خسارت ناشی از کارت‌های پلاستیک بین کشورها و مناطق مختلف جهان بسته به شرایط متعددی از جمله نحوه استفاده از کارت متفاوت است.
بالطبع دزدی کارت در مناطقی که استفاده از آن شیوع بیشتری دارد نیز آمار بالاتری دارد به عنوان مثال انگلیس سابقه طولانی در استفاده از کارت دارد به علاوه بازار کارت‌های پلاستیک در این کشور بسیار پیشرفته است. سیستم کارت‌های الکترونیکی پرداخت نقدی اطلاعات و داده‌های مختلف را در میان سهامداران مختلف انتقال داده و ذخیره می کند.
تمام این فرایند بسیار ساده میان پنج بخش که شامل خودپردازهای خرد یا دستگاه‌های ATM، بانک پذیرنده که همان بانکی است که پایانه پوز یا دستگاه خودپرداز را نصب کرده است، سازمان پرداخت نقدی(psp )مانند ویزا کارت یا آمکس ، بانک صادر کننده کارت و بالاخره صاحب کارت که عملیات پرداخت را انجام می دهد،‌می‌شود.
صاحب کارت فرایند پرداخت نقدی را در محل خرید کالا یا خدمات انجام می دهد یا از دستگاه خودپرداز پول نقد دریافت می کند.
در هنگام وارد کردن کارت در کارت‌خوان یا خودپرداز اطلاعات کارت و صاحب حساب از طریق بانک صاحب دستگاه خودپرداز برای تایید به بانک صادرکننده کارت فرستاده می‌شود. بانک صادرکننده کارت اطلاعات را به همراه مبلغ درخواستی تایید را رد می‌کند زیرا بانک صادر کننده گزارشات بالانس هر حساب را جداگانه نگهداری می کند. پاسخ بانک از طریق سامانه پرداخت کننده و بانک صاحب سامانه به دستگاه خودپرداز ابلاغ می شود.
تمامی بخشهایی که در فرایند (PCS) یا همان پرداخت نقدی شرکت دارند همگی گزارشی از حساب و تسویه آن را نگهداری می کنند. این اطلاعات بسیار حیاتی هستند ودر صورت سرقت آن احتمال کلاهبرداری و ساخت کارتهای تقلبی از روی آن وجوددارد.
راهکار‌های مقابله با سرقت‌های اینترنتی
با توجه به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی و همچنین کارت های خدمات الکترونیک بانک ها به جهت ایمنی بیشتر مشتریان بانکی باید برای خالی شدن از حساب شخصیتان توصیه‌های لازم را باید جدی گرفت.
در حفظ و نگهداری کارت های اعتباری دقت لازم را به عمل آورید و در هنگام استفاده از عابر بانک با تحت نظر قرار دادن اطراف خود در صورت مشاهده افراد مشکوک به پلیس اطلاع دهید.
از گذاشتن رمز عبور در کنار کارت خودداری کنید و در هنگام استفاده از دستگاه های کارات خوان فروشگاهی کارت خود را در اختیار فروشنده قار ندهید، فروشنده نیز موظف است دستگاه کارت خوان را در جلوی مشتری قرار دهد.
حدالامکان هنگام حضور در کافی نت از خدمات الکترونیکی استفاده نکنید و در صورت استفاده حتما از صفحه کلید مجازی که سات بانک های معتبر در اختیار کاربران قرار می دهد استفاده کنید.
در هنگام حضور در بانک‌ها در صورت اشتباه نوشتن فیش نقدی و به خصوص برداشت، فیش مربوطه را بصورت کامل نابود کنید و آن را حتی الامکان در مکانی که کسی به شما توجه ندارد در سطل زباله بیاندازید، دلیل این کار وجود امضا شما در پای فیش نقدی است که کلاهبرداران در جستجوی امضای افراد برای جعل و برداشت وجوه هستند.
بانک مرکز راه های متفاوتی برای نقل و انتقال وجود بین بانک ها طراحی کرده است، سامانه پایا، ساتنا، کارت به کارت و چک بین بانکی از جمله روش هایی برای انتقال به حساب مورد نظر در بانک دیگر می باشد و توصیه موکد می شود از این روش ها استفاده شود.
هنگام خرید از مغازه‌ها، رمز بانکی خود را شخصا وارد دستگاه کارتخوان کنید و از گفتن آن به فروشنده و دیگران خودداری کنید.
کارت بانکی خود را به شخص دیگری ندهید و اگر دادید بعد از دریافت، رمز کارت و رمز دوم را تعویض کنید.
کارت بانکی خود را کاملا شخصی بدانید و از ارایه اطلاعات آن حتی به افراد نزدیک خودداری کنید. بسیار پیش آمده که افرادی که مرتکب دزدی اینترنتی شده‌اند، از کارت‌های بانکی افراد خانواده خود یا آشنایان و همکاران استفاده کرده‌اند. پس بهتر است هر کسی خودش مراقب اموال خویش باشد تا از اتفاقات ناخواسته جلوگیری شود.
خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید و قبل از خرید از سایت، هویت و اعتبار سایت را بررسی کنید. این کار را می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت انجام دهید یا از دوستان و آشنایان خود بپرسید.
در هنگام خرید اینترنتی و زمان وارد کردن اطلاعات بانکی، حتما به آدرس سایت بانک دقت شود. زیرا افراد سودجو با راه‌اندازی سایت‌های فیشینگ و شبیه‌سازی آن به سایت بانک‌ها، اقدام به دزدیدن اطلاعات بانکی افراد می‌کنند. بسیاری از جرائم اینترنتی با همین روش انجام می‌شود. اگر به هر نحوی مطلع شدید که تمام یا بخشی از اطلاعات کارت بانکی شما درز کرده است باید سریعا اقدام به تغییر این اطلاعات کنید.
به هیچ‌وجه پرداخت‌های اینترنتی و استفاده از اینترنت بانک را در کافی‌نت‌ها و کامپیوترهای عمومی انجام ندهید. حتی مشاهده شده که در مرکز کامپیوتر دانشگاه‌ها نیز، اطلاعات کارت‌های بانکی سرقت شده و مورد سو‌استفاده قرار گرفته است. در صورت اجبار به این کار، بلافاصله رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.
به قدیمی‌ها کمک کنید. پدران و مادران ما یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما که حالا بازنشسته شده‌اند و حقوقشان را به وسیله کارت‌های عابربانک دریافت می‌کنند هدف‌های سارقانند زیرا آنها کمتر از من و شما با اینترنت و روش‌های الکترونیک آشنا هستند. ممکن است به بهانه کمک کردن سارقان به سراغشان بیایند یا از کندی حرکت آنها در عملیات بانکی استفاده کنند و شماره رمز آنها را پیدا کنند پس به آنها کمک کرده و یا آنکه روش صحیح استفاده را به آنها یاد بدهید.
برای حسابی که مقدار قابل توجهی پول داخل آن نگه داری می کنید، درخواست کارت ندهید و برداشت از چنین حسابهایی را تنها به داخل شعبه و یا سامانه‌های اینترنتی امن که دارای دستگاه رمزیاب است  محدود کنید. به ازای آن یک حساب دیگر در آن بانک داشته باشید و برای نیاز روزمره خود از آن استفاده کنید و از طریق اینترنت یا همراه بانک که برنامه آن‌را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده اید پول را به اندازه نیاز به کارت خود منتقل نمایید .
کارت بانکی خود را بی جهت در اختیار دیگران حتی دوستان قرار ندهید.در هنگام وارد کردن رمز عبور در عابر بانک یا دستگاه کارت­خوان فروشگاهی مراقب باشید که رمز کارت‌تان توسط افراد کنار شما و یا دوربین فروشگاه دیده نشود،‌چرا که در همین زمان کافی است سایرین دیگر مشخصات حک شده بر روی کارت شما را یاداشت نمایند.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/18ساعت 12:19  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

سامسونگ تبلت‌های جدیدش را از سری A و E و J معرفی می‌کند

موبنا- گزارش‌ها حاکی است که سامسونگ همانند سری جدید گوشی‌هایش، تبلت‌های تازه‌اش را نیز از سری A و E و J معرفی می‌کند.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، نام این دستگاه‌ها، گلکسی تب A ،E و J خواهد بود. به نظر می‌رسد این سه، تبلت‌های جدید سامسونگ خواهند بود که به مجموعه گلکسی تب و گلکسی تب S افزوده خواهند شد.
نام‌های جدید از الگوی نام‌گذاری جدید سامسونگ برای دستگاه‌هایی بجز سری S نظیر گلکسی A5، گلکسی E5 و گلکسی J1 پیروی می‌کنند. استفاده از حروف جدید به‌جای طولانی کردن نام و افزودن پسوند‌های بیشتر به آن حرکت خوبی در راستای سادگی به شمار می‌رود. این شیوه‌ نام‌گذاری ممکن است از نظر بازاریابی چندان منطقی نباشد، اما بخاطر موقعیت ناپایدار سامسونگ در مدت اخیر، می‌توان به چشم یک اقدام ضروری به آن نگاه کرد.
سامسونگ شرکت خوشه‌ای کره‌ای و چندملیتی می‌باشد، که از تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی تشکیل شده‌است.
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تاسیس شد. در طول ۳ دهه این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، بیمه، اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته است. گروه سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه الکترونیک شد و در اواسط دهه ۱۹۷۰ به صنایع کشتی‌سازی وارد شد.
در سال ۱۹۸۷ لی درگذشت، که در پی آن سامسونگ به چهار گروه تقسیم شد: گروه سامسونگ، شینسگی گروپ، سی‌جی گروپ و گروه هانسول. از دهه ۱۹۹۰ سامسونگ فعالیت‌هایش را جهانی کرد، که تمرکز اصلی آن را صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیم‌رساناها، تشکیل می‌دادند.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/18ساعت 12:18  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

گلکسی S Edge لو رفت

موبنا- در حالی که سامسونگ قصد دارد ماه آینده پرچمدار جدیدش را در کنگره جهانی موبایل معرفی کند، اطلاعاتی درباره گوشی گلکسی S Edge به عنوان پرچمدار دیگر سامسونگ منتشر شده است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، ظاهرا سامسونگ قصد دارد از دو گوشی در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل که ماه آینده در بارسلون برگزار می‌شود رونمایی کند.
یکی گلکسی S6 و دیگری S Edge است که نسخه‌آی با نماشگر دو وجهی است.
بر اساس اطلاعاتی که درباره این گوشی منتشر شده، این احتمال وجود دارد که گلکسی S Edge در حقیقت در دو نسخه معرفی شود که هر یک در یک سو دارای خمیدگی بوده و مناسب یک دسته از کاربران ساخته شده باشد.
اطلاعات بیشتر درباره این گوشی در دست نیست، اما احتمالا از همان ویژگی‌های گوشی گلکسی S6 بهره خواهد برد.
مثلا صفحه نمایش 5.2 اینچی، پردازنده پرقدرت و دوربین 20 مگاپیکسلی از ویژگی‌های این گوشی خواهد بود.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/18ساعت 12:18  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

وان M9 اچ‌تی‌سی در لباسی از جنس طلا

موبنا- به تازگی اطلاعاتی درباره نسخه‌ای از گوشی وان‌ M9 اچ‌تی‌سی منتشر شده که بدنه آن از طلا تشکیل شده است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، بر اساس تصاویر جدیدی که از گوشی وان M9 منتشر شده، به بدنه طلایی مزین شده است.
این گوشی هم ظاهرا همان ویژگی‌های نسخه اصلی را خواهد داشت. بنابراین به دوربین 20.7 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 4 اولتراپیکسلی مجهز می‌شود.
شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد پرچمدار جدیدش را در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل که ماه آینده در بارسلون برگزار می شود، رونمایی کند.
بر اساس اطلاعاتی که درباره آن منتشر شده، دارای پردازنده Snapdragon 810 به همراه سه گیگابایت RAM خواهد بود و از آندروید 5.0 Lollipop بهره می‌برد.
از سوی دیگر گفته می‌شود اچ‌تی‌سی قرار است گوشی هوشمند One M9 را در نمایشگاه MWC معرفی کند اما ظاهرا فقط نسخه آندرویدی این گوشی رونمایی خواهد شد اما این شرکت در حال برنامه‌ ریزی است در آینده‌ نسخه تحت ویندوز ۱۰ را معرفی کند.
گزارش شده که نسخه ویندوزی از One M9 با نام رمزِ Hima W در داخلِ کمپانی اچ‌تی‌سی شناخته می‌شود. ظاهرا این گوشی یک کپی کامل از نسخه آندرویدی است و از نظر سخت‌افزاری هیچ‌تفاوتی با HTC One M9 ندارد و تنها به جای آندروید به ویندوز ۱۰ مجهز خواهد شد.
نسخه ویندوزی از HTC One M8 تنها در بازار امریکا و چند بازار محدود ارایه شد و هرگز به بازار آسیا و اروپا راه نیافت. حال باید منتظر ماند و دید شرایط برای Hima W چطور خواهد بود.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/18ساعت 12:18  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

دوربین جدید کانن معرفی شد

موبنا- شرکت کانن به تازگی از دوربین جدیدی با نام SX410 رونمایی کرده است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، دوربین SX410 کانن در واقع، جانشین SX400 IS است. این دوربین به سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی مجهز شده و لنز آن علاوه بر قابلیت بزرگنمایی ۴۰ برابر از لرزش گیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. هر چه بزرگنمایی بیشتر شود اثر منفی لرزش دست بر روی تصویر برداری بیشتر خود را نشان می‌دهد و از این رو وجود لرزش‌گیر می‌توان در کیفیت نهایی عکاسی با SX410 بسیار تاثیر گذار باشد.
کانن قیمت ۲۸۰ دلار را برای دوربین SX410 IS در نظر گرفته است که کمی گران‌تر از دوربین ۲۵۰ دلاری SX400 است.
این دوربین NFC یا Wi-Fi ندارد و قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 720p است. دوربین بعدی کانن PowerShot ELPH 350 HS است. این دوربین جانشین 340 HS به شمار می‌رود و در خانواده دوربین‌های کامپکت قرار می‌گیرد. دوربینِ جمع و جورِ 350HS از لنز با بزرگنمایی ۱۲ برابر بهره می‌برد و قادر است ویدیو در رزولوشن 1080p بگیرد. کانن در 350HS از یک سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی بهره برده و اتصالات وای-فای و NFC را در آن قرار داده است.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/18ساعت 12:17  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

دوربین جدید سامسونگ معرفی شد

موبنا- سامسونگ دوربین جدیدش را از سری N معرفی کرد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، دوربین جدید سامسونگ NX 5000 نام دارد.
این دستگاه با سنسور APS-C، صفحه چرخان AMOLED و ایزو با گستره‌ای تا بیش از 51000 برخوردار است. 
از طریق بلوتوث، وای‌فای و NFC می‌توان دستگاه خود را متصل کرد. تغییر قابل توجه در نسل جدید این دوربین، وجود پردازشگر تصویر DRIMeV است که سامسونگ ادعا می‌کند نسبت به نسل قبلی خود از سرعت بسیار بیشتری برخوردار است و می‌تواند کیفیت تصاویر را از جنبه‌های مختلف بهبود ببخشد.
به لطف این تراشه جدید، سامسونگ وعده داده که قرار است با سیستم کاهش نویز بهتر و تصاویر بهتر روبرو باشیم. به هر صورت، جدای از بحث کیفیت تصاویر، دوربین جدید سامسونگ ظاهر جذاب‌تری دارد. در واقع با توجه به ارگونومی مناسب که با کمک طراحی و ابعاد بهتر آن حاصل شده است، با دوربین خوش‌دست‌تر و زیباتری  روبرو هستیم که ما را به یاد دوربین‌های FujiFilm می‌اندازد.
این دوربین‌ از اواخر اسفندماه در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و سفید و با قیمت 799 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
منبع : موبنا(www.mobna.com)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۸
فرامرز زرین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی